Müşteri Değer Zinciri nedir?



Bir müşteri değer zinciri, bir müşteri için değer yaratmayı temsil eden bir iş anlayışıdır. Hammaddeden üretimin çeşitli aşamalarını ve nihai malın son kullanıcıya satışına kadar olan tedarik zincirini gösteren tedarik zincirine benzer. Büyük fark, bir tedarik zincirinin maliyetleri genellikle ölçerken, kosgeb sıfır faizli kredi müşteri değer zincirinin son kullanıcı için değer artışına dayanmasıdır. Bu değer zincirinin başka bir yorumu, mevcut müşterileri korumak için atılan adımlara vurgu yapmaktadır.

Basit tedarik zinciri analizi ile bir müşteri değer zinciri arasındaki farkın bir örneği, bir yatağın teslim edilmesidir. Tamamen tedarik zinciri perspektifinden, teslimat nispeten küçük bir faktördür: yatağın kendisinde somut bir değişiklik yapmaz ve kendi dağıtım ağına sahip büyük bir şirket için maliyetler nispeten düşüktür. Bununla birlikte, müşterinin bakış açısından, teslimatın değeri yüksektir. Çoğu müşteri bir yatak taşıma ve teslimat hizmeti olmayan bir tesise sahip değildir; onlar için işe yaramaz olan yatak arasında seçim yapmak için ayrılacaklardı, bir self-drive minibüs kiralamak için zaman parasını harcayarak ya da üçüncü parti bir şirketin yatağı alıp götürmesi için yüksek bir bedel ödemek zorunda kalacaklardı.

Müşteri değer zinciri analizi, müşterinin nihai memnuniyetine katkıda bulunan her adımı yıkmayı içerir. Bir şirket, faaliyetlerini bu memnuniyete katkıda bulunduğunda tüm olayları tanımlamak için bu analizi kullanabilir. Şirket daha sonra pozisyonunu iki şekilde iyileştirebilir: daha iyi bir memnuniyet yaratmak için mevcut olayları iyileştirmek ve katkıda bulunacak bir rol oynayabileceği yeni olaylar bulmak. Örneğin, bir üretici, işkur hibe desteğideğer zincirindeki varlığını genişletmek için bir ham madde tedarikçisi veya bir dağıtıcıyı devralabilir. Malların kalitesini iyileştirmek için üretim sürecini de iyileştirebilir.

Müşteri değer zincirine bir başka cevap, bitmiş ürün ile müşteri arasında kalan adımlara odaklanmaktır. Bu taktik, yeni müşterileri kazanmak için pazarlamaya konsantre olmak yerine mevcut müşterilerin çoğunu yapmak için tasarlanmıştır. Bu gibi adımların örnekleri arasında, örneğin satış sonrası bakım ve destek yoluyla müşterilerle iyi ilişkiler kurmak ve tekrarlanan müşteriler için indirim sağlamak bulunmaktadır. Bu tür faaliyetler, ürün ve üreticiyi arkadaşlarına ve iş arkadaşlarına tavsiye eden mevcut müşterilere bile yol açabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yasadışı İşletmelerin Farklı Türleri Nelerdir?

Yapısal Değişim Nedir?

Yatırım Malları Nedir?