Müşteri Değer Zinciri nedir?
Bir müşteri değer zinciri, bir müşteri için değer yaratmayı temsil
eden bir iş anlayışıdır. Hammaddeden üretimin çeşitli aşamalarını ve nihai
malın son kullanıcıya satışına kadar olan tedarik zincirini gösteren tedarik
zincirine benzer. Büyük fark, bir tedarik zincirinin maliyetleri genellikle
ölçerken, kosgeb sıfır faizli kredi müşteri
değer zincirinin son kullanıcı için değer artışına dayanmasıdır. Bu değer
zincirinin başka bir yorumu, mevcut müşterileri korumak için atılan adımlara
vurgu yapmaktadır.
Basit tedarik zinciri analizi ile bir müşteri değer zinciri
arasındaki farkın bir örneği, bir yatağın teslim edilmesidir. Tamamen tedarik
zinciri perspektifinden, teslimat nispeten küçük bir faktördür: yatağın
kendisinde somut bir değişiklik yapmaz ve kendi dağıtım ağına sahip büyük bir
şirket için maliyetler nispeten düşüktür. Bununla birlikte, müşterinin bakış
açısından, teslimatın değeri yüksektir. Çoğu müşteri bir yatak taşıma ve
teslimat hizmeti olmayan bir tesise sahip değildir; onlar için işe yaramaz olan
yatak arasında seçim yapmak için ayrılacaklardı, bir self-drive minibüs
kiralamak için zaman parasını harcayarak ya da üçüncü parti bir şirketin yatağı
alıp götürmesi için yüksek bir bedel ödemek zorunda kalacaklardı.
Müşteri
değer zinciri analizi, müşterinin nihai memnuniyetine katkıda bulunan her adımı
yıkmayı içerir. Bir şirket, faaliyetlerini bu memnuniyete katkıda bulunduğunda
tüm olayları tanımlamak için bu analizi kullanabilir. Şirket daha sonra
pozisyonunu iki şekilde iyileştirebilir: daha iyi bir memnuniyet yaratmak için
mevcut olayları iyileştirmek ve katkıda bulunacak bir rol oynayabileceği yeni
olaylar bulmak. Örneğin, bir üretici, işkur hibe desteğideğer zincirindeki
varlığını genişletmek için bir ham madde tedarikçisi veya bir dağıtıcıyı
devralabilir. Malların kalitesini iyileştirmek için üretim sürecini de
iyileştirebilir.
Müşteri değer zincirine bir başka cevap, bitmiş ürün ile
müşteri arasında kalan adımlara odaklanmaktır. Bu taktik, yeni müşterileri
kazanmak için pazarlamaya konsantre olmak yerine mevcut müşterilerin çoğunu
yapmak için tasarlanmıştır. Bu gibi adımların örnekleri arasında, örneğin satış
sonrası bakım ve destek yoluyla müşterilerle iyi ilişkiler kurmak ve
tekrarlanan müşteriler için indirim sağlamak bulunmaktadır. Bu tür faaliyetler,
ürün ve üreticiyi arkadaşlarına ve iş arkadaşlarına tavsiye eden mevcut
müşterilere bile yol açabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder