Tedarikçi Yönetimi Nedir?


Satıcılar, diğer bireylere veya işletmelere mal veya hizmet sağlayan kişi veya işletmelerdir. Satıcı yönetimi, satıcılarla iş bulma, nitelendirme ve iş yapma sürecini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Ortak faaliyetler arasında satıcıları araştırmak, sözleşmeleri müzakere etmek, teklif almak, performansı değerlendirmek, kosgeb sıfır faizli kredi
 satıcı dosyalarını oluşturmak ve güncellemek ve ödemelerin doğru yapılmasını sağlamak yer alıyor.

Bir işletme, dışarıdan temin edilmesi gereken bir ihtiyaç olduğunu belirlediğinde, satıcı yönetimi başlar. Şirket, ihtiyaç duyduğu mal veya hizmeti sağlayabilen ve her bir satıcıyı fiyatlandırma, kabiliyetler, teslim süresi, iş kalitesi ve şirket itibarı temelinde değerlendirebilecek bir veya daha fazla satıcı bulmalıdır. Bu süreç genellikle fiyatlandırma talep etmek, referansları kontrol etmek ve şirketi çevrimiçi kaynaklarla araştırmaktan ibarettir. Ayrıca, potansiyel satıcının finansal istikrarını, sigortasını ve sertifikalarını kontrol etmeyi de içerebilir.

Satıcılar seçildikten sonra, satıcı yönetimi bir tedarikçi havuzunu yönetme, ihtiyaçlar ortaya çıktıkça iş veya sözleşmeler atama, satıcı performansını izleme ve sözleşme koşullarının takip edilmesini sağlama meselesidir. Büyük şirketlerde, bir satıcı yöneticisi genellikle her bir hizmet türü için havuzda birden fazla satıcıya sahiptir. Bazı satıcılar tercih edilebilir, yani bir proje ortaya çıktığında ilk tercih onlardır. Diğerleri, tercih edilen tedarikçinin belirli bir projeyi kabul edememesi veya gerçekleştirememesi durumunda çağrılacak olan yedek satıcılar olabilir.

Satıcı yönetimi çoğunlukla elektronik veya manuel evrak işlerini içerir. Birçok hesaptan ödeme sistemi, satıcıların bir veritabanında kurulmasını gerektirir. Bu, satıcı iletişim bilgilerinin, sigorta sertifikalarının ve vergi mükellefi kimlik numaralarının toplanmasını gerektirebilir. Satıcı, özel veya özel bilgilere erişebilecekse, genellikle, açıklanmamış veya başka bir anlaşma imzalanmalı ve satıcı dosyalarına yerleştirilmelidir. Birçok şirket, satıcı firmalarının yıllık olarak güncellenmesini gerektirir, bu yüzden bir satıcı yöneticisi, her yıl mevcut belgelerin elde edilmesini sağlamalıdır.

Satıcı yönetimi terimi genellikle iş operasyonları bağlamında kullanılır, ancak bireylerin zaman zaman satıcıları da yönetmesi gerekebilir. Bir ev sahibi, örneğin, bir çatı ustası veya bir iç mimar ile sözleşme yapmak gerekebilir; Bu durumda, bir şirketin istediği gibi teklif alması, bir satıcı seçmesi, iş kalitesini izlemesi ve ödeme yapması gerekecektir. Saç salonları, işkur hibe desteği
sigorta acenteleri, çocuk bakım tesisleri ve benzeri kişisel hizmetler de, bir bireyin sıkça çalışabileceği satıcıların örnekleridir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yasadışı İşletmelerin Farklı Türleri Nelerdir?

Yatırım Malları Nedir?

Yaratıcı Liderlik Nedir?