Tedarikçi Yönetimi Nedir?
Satıcılar, diğer bireylere veya işletmelere mal veya hizmet sağlayan
kişi veya işletmelerdir. Satıcı yönetimi, satıcılarla iş bulma, nitelendirme ve
iş yapma sürecini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Ortak faaliyetler arasında
satıcıları araştırmak, sözleşmeleri müzakere etmek, teklif almak, performansı
değerlendirmek, kosgeb sıfır faizli kredi
satıcı dosyalarını
oluşturmak ve güncellemek ve ödemelerin doğru yapılmasını sağlamak yer alıyor.
Bir işletme, dışarıdan temin edilmesi gereken bir ihtiyaç
olduğunu belirlediğinde, satıcı yönetimi başlar. Şirket, ihtiyaç duyduğu mal
veya hizmeti sağlayabilen ve her bir satıcıyı fiyatlandırma, kabiliyetler,
teslim süresi, iş kalitesi ve şirket itibarı temelinde değerlendirebilecek bir
veya daha fazla satıcı bulmalıdır. Bu süreç genellikle fiyatlandırma talep
etmek, referansları kontrol etmek ve şirketi çevrimiçi kaynaklarla
araştırmaktan ibarettir. Ayrıca, potansiyel satıcının finansal istikrarını,
sigortasını ve sertifikalarını kontrol etmeyi de içerebilir.
Satıcılar seçildikten sonra, satıcı yönetimi bir tedarikçi
havuzunu yönetme, ihtiyaçlar ortaya çıktıkça iş veya sözleşmeler atama, satıcı
performansını izleme ve sözleşme koşullarının takip edilmesini sağlama
meselesidir. Büyük şirketlerde, bir satıcı yöneticisi genellikle her bir hizmet
türü için havuzda birden fazla satıcıya sahiptir. Bazı satıcılar tercih
edilebilir, yani bir proje ortaya çıktığında ilk tercih onlardır. Diğerleri,
tercih edilen tedarikçinin belirli bir projeyi kabul edememesi veya
gerçekleştirememesi durumunda çağrılacak olan yedek satıcılar olabilir.
Satıcı yönetimi çoğunlukla elektronik veya manuel evrak
işlerini içerir. Birçok hesaptan ödeme sistemi, satıcıların bir veritabanında
kurulmasını gerektirir. Bu, satıcı iletişim bilgilerinin, sigorta
sertifikalarının ve vergi mükellefi kimlik numaralarının toplanmasını
gerektirebilir. Satıcı, özel veya özel bilgilere erişebilecekse, genellikle,
açıklanmamış veya başka bir anlaşma imzalanmalı ve satıcı dosyalarına
yerleştirilmelidir. Birçok şirket, satıcı firmalarının yıllık olarak
güncellenmesini gerektirir, bu yüzden bir satıcı yöneticisi, her yıl mevcut
belgelerin elde edilmesini sağlamalıdır.
Satıcı
yönetimi terimi genellikle iş operasyonları bağlamında kullanılır, ancak
bireylerin zaman zaman satıcıları da yönetmesi gerekebilir. Bir ev sahibi,
örneğin, bir çatı ustası veya bir iç mimar ile sözleşme yapmak gerekebilir; Bu
durumda, bir şirketin istediği gibi teklif alması, bir satıcı seçmesi, iş
kalitesini izlemesi ve ödeme yapması gerekecektir. Saç salonları, işkur hibe desteği
sigorta acenteleri, çocuk bakım tesisleri ve benzeri kişisel
hizmetler de, bir bireyin sıkça çalışabileceği satıcıların örnekleridir.
Yorumlar
Yorum Gönder