Teklif nedir?


İş dünyasında ihale, bir proje yapmak için bir sözleşme için diğer işletmelerle rekabet etmenin tanınmış bir yoludur. İşe alım şirketi, firmayı en iyi genel teklifle seçmek için farklı işletmelerden teklif tekliflerini inceler ve karşılaştırır. İhale, kosgeb sıfır faizli kredi
inşaat projelerinden tıbbi ekipmana kadar birçok türde iş ve malzeme için kullanılır. Yüklenicilerin veya tedarikçilerin tekliflerini teklif eden şirketler genellikle kazanan teklifin nasıl seçileceğini belirler.

Bir şirket sadece ürün veya hizmetler için düşük bir fiyatla ilgileniyorsa, genellikle rekabetçi teklif vermesini ister. Bu terim, kazanan teklifin yalnızca en düşük fiyat teklifinde seçileceğini gösterir. Bir fiyat teklifi, bir yüklenicinin veya satıcının talep edilen mal veya hizmetleri sağlayacağı ücrettir. Teklif vermenin rekabetçi olduğunun bilinmesi, teklif yazarlarına çok fazla iş ayırmakta, çünkü diğer ayrıntılar fiyat teklifinde teklifte önemli olmayacaktır.

Rekabetçi ihaleyi açmak, kapalı tekliflerin açılışını görmek isteyen herkesin bunu yapabileceği anlamına gelen bir ticari terimdir. Kapalı teklif teklif koşulları, yalnızca teklif alan şirketteki seçilmiş kişilerin teklifleri görüntüledikleri durumlardır. Bir teklif de ihale olarak adlandırılır. İhaleye davet, bir şirketin internet sitesinde veya ticari dergilerde veya gazetelerde ilan edilebilir.

Teklif talepleri rekabetçi olarak belirtilmediğinde, finansal faktörlerin yanı sıra diğer faktörler de dikkate alınacaktır. Bu tip ihale teklifleri için bir şirket bir teklif formu veya şablon kullanabilir. Bu teklif talebi (RFP), teklif veren firmaların veya yüklenicilerin, şirketin tüm teklif istekleri için kullandığı standart formdaki bilgileri doldurmasını gerektirir. Rekabet etmeyen RFP'ler, genellikle geri dönüş süresi ve ürün özellikleri gibi ayrıntıları ister. Şirket daha sonra, en iyi genel ürün veya hizmet teklifini seçmek için her teklif teklifi sayfasını karşılaştırır.

Bazen, teklif istek firması kazanan teklifin tek başına tekliflere karar vermez. Bunun yerine, olası yüklenicilerin veya satıcıların kısa bir listesini oluşturur. Bu prosedür, görüşmecinin adayı kısa bir aday listesine yerleştirmek için adayı aramayı daralttığı bir iş görüşmesi sürecine benzer. Bir RFP ihale sürecinde, kısa listede bulunan şirketler genellikle kişisel bir sunum hazırlarlar. Kazanan iş, genellikle proje için neden en iyi seçim olduğunu kanıtlamak için işkur hibe desteği
referanslar veya fotoğraflar gibi görsel kanıtlar gösteren biridir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yasadışı İşletmelerin Farklı Türleri Nelerdir?

Yapısal Değişim Nedir?

Yatırım Malları Nedir?