Teklif nedir?
İş dünyasında ihale, bir proje yapmak için bir sözleşme için diğer
işletmelerle rekabet etmenin tanınmış bir yoludur. İşe alım şirketi, firmayı en
iyi genel teklifle seçmek için farklı işletmelerden teklif tekliflerini inceler
ve karşılaştırır. İhale, kosgeb sıfır faizli kredi
inşaat projelerinden tıbbi ekipmana kadar birçok türde iş ve
malzeme için kullanılır. Yüklenicilerin veya tedarikçilerin tekliflerini teklif
eden şirketler genellikle kazanan teklifin nasıl seçileceğini belirler.
Bir şirket sadece ürün veya hizmetler için düşük bir fiyatla
ilgileniyorsa, genellikle rekabetçi teklif vermesini ister. Bu terim, kazanan
teklifin yalnızca en düşük fiyat teklifinde seçileceğini gösterir. Bir fiyat
teklifi, bir yüklenicinin veya satıcının talep edilen mal veya hizmetleri
sağlayacağı ücrettir. Teklif vermenin rekabetçi olduğunun bilinmesi, teklif
yazarlarına çok fazla iş ayırmakta, çünkü diğer ayrıntılar fiyat teklifinde
teklifte önemli olmayacaktır.
Rekabetçi ihaleyi açmak, kapalı tekliflerin açılışını görmek
isteyen herkesin bunu yapabileceği anlamına gelen bir ticari terimdir. Kapalı
teklif teklif koşulları, yalnızca teklif alan şirketteki seçilmiş kişilerin
teklifleri görüntüledikleri durumlardır. Bir teklif de ihale olarak
adlandırılır. İhaleye davet, bir şirketin internet sitesinde veya ticari
dergilerde veya gazetelerde ilan edilebilir.
Teklif talepleri rekabetçi olarak belirtilmediğinde,
finansal faktörlerin yanı sıra diğer faktörler de dikkate alınacaktır. Bu tip
ihale teklifleri için bir şirket bir teklif formu veya şablon kullanabilir. Bu
teklif talebi (RFP), teklif veren firmaların veya yüklenicilerin, şirketin tüm
teklif istekleri için kullandığı standart formdaki bilgileri doldurmasını
gerektirir. Rekabet etmeyen RFP'ler, genellikle geri dönüş süresi ve ürün
özellikleri gibi ayrıntıları ister. Şirket daha sonra, en iyi genel ürün veya
hizmet teklifini seçmek için her teklif teklifi sayfasını karşılaştırır.
Bazen,
teklif istek firması kazanan teklifin tek başına tekliflere karar vermez. Bunun
yerine, olası yüklenicilerin veya satıcıların kısa bir listesini oluşturur. Bu
prosedür, görüşmecinin adayı kısa bir aday listesine yerleştirmek için adayı
aramayı daralttığı bir iş görüşmesi sürecine benzer. Bir RFP ihale sürecinde,
kısa listede bulunan şirketler genellikle kişisel bir sunum hazırlarlar.
Kazanan iş, genellikle proje için neden en iyi seçim olduğunu kanıtlamak için işkur hibe desteği
referanslar veya fotoğraflar gibi görsel kanıtlar gösteren
biridir.
Yorumlar
Yorum Gönder