Ticarette Karşılaştırmalı Avantajın Rolü Nedir?



Ticarette karşılaştırmalı bir avantaj, bir ülkenin belirli bir mal veya hizmet üretiminde diğerinin üzerinde olması avantajıdır. Bu avantaj, bir ülkenin altyapısı, işgücü, teknoloji veya yenilikler veya doğal kaynaklar nedeniyle ortaya çıkabilir. Ticarette karşılaştırmalı üstünlük kullanmak, ülkelerin çabalarının çoğunu karşılaştırmalı üstünlükleri olan malları üretmeye koymaları gerektiğini şart koşar. Bunun tersine, ülkelerin, kosgeb sıfır faizli kredibu ülkeler için mukayeseli bir dezavantajı temsil eden malları ithal etmeye çalışmaları ve böylece dış ticarette yer alan tüm uluslar için avantajlı bir durum yaratmaları gerekmektedir.

Uluslar arası ticaret, her zaman küresel ekonominin büyük bir parçası olmuştur. Bu, teknolojinin sağladığı her türlü ulaşım ve iletişimdeki etkileyici ilerlemeler göz önünde bulundurulduğunda, modern zamanlarda daha da yaygınlaşıyor. Dünyadaki her ülkenin, diğer ülkelerle karşılaştırıldığında yüksek bir oranda ve düşük bir maliyetle üretebildikleri spesifik ürünler vardır. Bu gerçek, ticarette karşılaştırmalı üstünlük kavramını yönlendiren şeydir.

Ticaretteki karşılaştırmalı üstünlüğün kendini nasıl ortaya koyduğuna bir örnek olarak, otomobil üretimi yapan iki ülkeyi hayal edin. A ülkesi uzun süredir otomobil üretmektedir ve otomobilleri düşük maliyetle üretmelerini sağlayan çeşitli teknolojik ilerlemeler gerçekleştirmiştir. Buna karşılık, B ülkesindeki otomobil endüstrisi yeni başlıyor ve sonuç olarak, ne iş gücü ne de mevcut olan hammaddeler, yüksek düzeyde üretim için elverişli değil.

Bu durumda, A ülkesinin, kaynakların çoğunu otomobil üretiminin arkasına koyması mantıklıdır. A Ülkesi ayrıca, B ülkesi gibi ülkelere otomobil ihraç etmeye odaklanmalı, bu da onları büyük seviyelerde üretme kapasitesine sahip değildir. Öte yandan, B Ülkesi otomobilleri yüksek düzeyde üretmeye çalışan çabalarını boşa harcıyor. Bunun yerine, ticarette karşılaştırmalı üstünlük kavramı, bu ülkenin üretime daha donanımlı olduğu mallara konsantre olması gerektiğini düşünmektedir.

Malları ihraç etmek için ticarette karşılaştırmalı bir avantajdan yararlanan herhangi bir ülke, bu malların, bir avantajı olmadığı yerlerde ithal etmeye de hazırlıklı olmalıdır. Avantajın bulunduğu malları üretmeye para koymak, işkur hibe desteğibu fazladan üretimin fırsat maliyetini almak anlamına gelir. Bu fırsat maliyeti değerlidir çünkü söz konusu ülke genel olarak diğer ülkelere sattığı ihracatın ödüllerini alabilir. Bu sistem sayesinde, tüm ticaret ortaklarının güçlü yanlarında oynayabilmeleri, zayıflıklarını körleştirmeleri ve her zaman uluslararası işlemlerden faydalanmaları mümkündür.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yasadışı İşletmelerin Farklı Türleri Nelerdir?

Yapısal Değişim Nedir?

Yatırım Malları Nedir?