Ünlü Reklamcılığın Farklı Türleri Nelerdir?
Ünlü reklam, sözcüleri, reklam, marka, ürün tasarımı ve yerleştirme
gibi onaylama biçimlerinde gelir. Yaygın bir biçim, basım reklamlarında ve
reklamlarda ünlülerin kullanılması ya da bir sebeple konuşmacı olarak
kullanılmasıdır. Başka bir ünlü reklamcılık türü de ünlülerin isimlerinin
giyim, parfüm, kozmetik ve egzersiz kosgeb sıfır faizli kredi ekipmanları gibi bir ürün
yelpazesinde kullanılmasıdır. Ürünler, albüm kapakları, müzik videoları ve
dramatik prodüksiyonlar gibi ortamlarda da kullanılabilir.
Ünlü reklamın yaygın bir şekli, ürün ve hizmet reklamlarında
yıldız kullanmaktır. Bu reklamlar genellikle, ünlünün ürünü kullanmak için
gerekçesini ileten bir senaryo içerir. Örneğin, ünlüyü sadece ürünü kullanarak
göstermek yerine, şöhret neden onu kullandığını açıklayacaktır. Bazı
durumlarda, bir ünlü, bu ürünün belirli bir sorunu çözmeye nasıl yardımcı olduğuyla
ilgili kişisel bir hesabı bile paylaşabilir.
Infomercials bazen ürünleri, hizmetleri veya nedenleri
onaylamak için ünlüleri kullanır. Ünlü, infomeryalde önde gelen konuşmacıdır ve
ürünün diğer bilinmeyen kullanıcılarıyla görüşebilir. Nedeni ya da sosyal
pazarlama sahaları, tüm tanıtım materyallerinde ünlülerin imajının kullanımını
ve bunun nedenlerinin bazılarına katılımını içerebilir. Örneğin, bir meme
kanseri örgütünün sözcüsü, yardım için para ve farkındalık yaratmak amacıyla
bazı yardım kuruluşlarına katılabilir.
Notoriety ve
şöhret kazanmış olanlar da ürünleri pazarlamak için şirketlerle ortaklık
yapmayı tercih edebilirler. Ünlü reklamların bu biçimi genellikle yıldızın
adını ürünün markası olarak kullanır. Onun adı markanın kendisi olabilir ya da
onun bir parçası olarak kullanılabilir. Örneğin, bir giyim hattı ünlü
tarafından tasarlandığını gösterebilirken, işkur hibe desteğibir parfüm sadece ünün
takma adıyla markalanabilir.
Ünlü reklamcılığın bir başka daha incelikli biçimi de ürün
yerleştirmenin kullanılmasıdır. Müzisyenler ürettikleri medyada belirli marka
ve ürün türlerini öne çıkarabilir. Ünlüler bir tasarımcının kıyafetlerini
yüksek profilli olaylara takabilir ve tasarımcının adını gazetecilere
bildirebilir. Şirketler birbirlerinin ürünlerini medyaya entegre etmeyi kabul
etmek için ünlülerle ortaklık kurabilirler.
Ortak markalamaya benzer şekilde, şirket, yıldızın en son
projesinin görüntülerini kullanan ve şirketin ürününü kullanan bir ticari ürün
üretebilir. Satış noktalarının kullanımının kullanımını içeren tanıtım
kampanyası, ünlülerin imajını ve sanatsal çalışmalarını içerebilir. Bu tür bir
işbirliği ile, tüketici hem ünlülerin hem de şirketin ürünü için satışları
teşvik etme umutlarıyla eş zamanlı olarak her iki ürüne de maruz kalıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder