Ürün Karması Nedir?
Bir ürün karışımı, belirli bir satıcı tarafından satışa sunulan
çeşitli ürün serilerinden oluşur. Bazen ürün çeşitliliği olarak adlandırılan
ürün, sunulan ürün gruplarının sayısı, her bir hatta sunulan ürünlerin sayısı
ve türü ve bu ürünlerin, kosgeb sıfır faizli kredi
ürünleri satın alma fırsatı sunan tüketicilerle olan ilgisi
ile ilgilidir. Perakendeciler genellikle sundukları ürün yelpazesi ile çok
ilgilidir, çünkü stok doğru ürün karması tüketicilerin hedef pazarına
ulaşılmasının sağlanmasına ve satışların sağlanmasına yardımcı olur.
Bir süpermarkette sunulan ürünler, geçerli bir ürün
karışımına girenlerin iyi örnekleridir. Ürün serilerinin çoğu gıda ile ilgili.
Taze ürünler konserve ürünlerden biridir. Dondurulmuş gıdalar üçüncü bir ürün
grubunu temsil ederken, etler yine bir başka ürün grubunu temsil etmektedir.
Gıda ürünleri, karışımdaki ana ürün gruplarını oluştururken, diğer ürünler
mağazanın müşterilere daha çekici olmasını sağlar. Sayaç ilaçları, çatal-bıçak
takımı ve yiyecek depolama ürünleri gibi ürün gruplarını da içeren süpermarket,
müşterilerin tek bir yerde neye ihtiyaç duyduklarını daha fazla satın almaları
için ek bir teşvik sağlayabilir.
Perakendeciler dışındaki işletmeler de ürün karması kavramını
kullanıyor. Üniversiteler ve üniversiteler en iyi örneklerdir. Bu tür kurumlar,
sunulan ürünlerin genel karışımında esas olarak ürün hatları olan çeşitli
derece programları sunmaktadır. Bu ürün gruplarında, bireysel dersler, dereceyi
elde etmek için gerekli olan ürünlerin kendisi olarak hizmet ederler. Daha
geniş bir lisans programı yelpazesi sunarak, bir üniversite daha geniş bir ürün
yelpazesine ulaşır ve bu nedenle daha fazla sayıda öğrenci çekecektir.
Bir ürün
karması geliştirmek, sadece rastgele bir ürün yelpazesi seçmek ve bunları
satışa sunma meselesi değildir. Çoğu zaman, perakendeciler ve diğer işletmeler
çeşitli ürün serilerinin birbirleriyle nasıl ilişkili olduğuna yakından
bakarlar. Ürünler aynı anda kullanılabilen diğer ürünlerin yanında satıldığında,
genel karışım birleşik ve dolayısıyla tüketicilere daha cazip geliyor. Örneğin,
bir perakendeci iki veya üç marka paspas satıyorsa, aynı zamanda, işkur hibe desteğizeminleri paspaslamak
için kullanılabilecek iki veya daha fazla ürün taşımak da iyi bir fikirdir,
böylece birden fazla müşteri ihtiyacını karşılayarak satış geliri potansiyelini
arttırır. .
Yorumlar
Yorum Gönder