Ürün Karması Nedir?



Bir ürün karışımı, belirli bir satıcı tarafından satışa sunulan çeşitli ürün serilerinden oluşur. Bazen ürün çeşitliliği olarak adlandırılan ürün, sunulan ürün gruplarının sayısı, her bir hatta sunulan ürünlerin sayısı ve türü ve bu ürünlerin, kosgeb sıfır faizli kredi
ürünleri satın alma fırsatı sunan tüketicilerle olan ilgisi ile ilgilidir. Perakendeciler genellikle sundukları ürün yelpazesi ile çok ilgilidir, çünkü stok doğru ürün karması tüketicilerin hedef pazarına ulaşılmasının sağlanmasına ve satışların sağlanmasına yardımcı olur.

Bir süpermarkette sunulan ürünler, geçerli bir ürün karışımına girenlerin iyi örnekleridir. Ürün serilerinin çoğu gıda ile ilgili. Taze ürünler konserve ürünlerden biridir. Dondurulmuş gıdalar üçüncü bir ürün grubunu temsil ederken, etler yine bir başka ürün grubunu temsil etmektedir. Gıda ürünleri, karışımdaki ana ürün gruplarını oluştururken, diğer ürünler mağazanın müşterilere daha çekici olmasını sağlar. Sayaç ilaçları, çatal-bıçak takımı ve yiyecek depolama ürünleri gibi ürün gruplarını da içeren süpermarket, müşterilerin tek bir yerde neye ihtiyaç duyduklarını daha fazla satın almaları için ek bir teşvik sağlayabilir.

Perakendeciler dışındaki işletmeler de ürün karması kavramını kullanıyor. Üniversiteler ve üniversiteler en iyi örneklerdir. Bu tür kurumlar, sunulan ürünlerin genel karışımında esas olarak ürün hatları olan çeşitli derece programları sunmaktadır. Bu ürün gruplarında, bireysel dersler, dereceyi elde etmek için gerekli olan ürünlerin kendisi olarak hizmet ederler. Daha geniş bir lisans programı yelpazesi sunarak, bir üniversite daha geniş bir ürün yelpazesine ulaşır ve bu nedenle daha fazla sayıda öğrenci çekecektir.

Bir ürün karması geliştirmek, sadece rastgele bir ürün yelpazesi seçmek ve bunları satışa sunma meselesi değildir. Çoğu zaman, perakendeciler ve diğer işletmeler çeşitli ürün serilerinin birbirleriyle nasıl ilişkili olduğuna yakından bakarlar. Ürünler aynı anda kullanılabilen diğer ürünlerin yanında satıldığında, genel karışım birleşik ve dolayısıyla tüketicilere daha cazip geliyor. Örneğin, bir perakendeci iki veya üç marka paspas satıyorsa, aynı zamanda, işkur hibe desteğizeminleri paspaslamak için kullanılabilecek iki veya daha fazla ürün taşımak da iyi bir fikirdir, böylece birden fazla müşteri ihtiyacını karşılayarak satış geliri potansiyelini arttırır. .

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yasadışı İşletmelerin Farklı Türleri Nelerdir?

Yatırım Malları Nedir?

Yaratıcı Liderlik Nedir?