Ürün Karması Pazarlama Karması Nedir?
Ürünün pazarlama karmasındaki rolü, tüketiciyle bağlantı kurma ve
satış üretme sürecini mümkün kılan temel bileşenlerden biridir. Fiyat, yer ve
promosyon ile birlikte ürün, müşteriye nihai değeri sağlar ve pazarlama
çabasının tüm nedeni olarak hizmet eder. İyi ya da hizmetin yüksek kalitede
olması ve tüketicilerin dikkatini kosgeb sıfır faizli krediçekmek için doğru özelliklere sahip
olması durumunda, başarı potansiyeli büyük ölçüde artar.
Bu özel bileşenden en iyi şekilde yararlanabilmek için,
pazarlama karması içinde ürünün birkaç yönü vardır. Ürünün işlevi en önemli
özelliktir. Ürünün talep edilen işlevselliği sağlamadığı durumlarda tüketiciler
kısa bir süre içinde üründen uzaklaşacak ve hiçbir promosyon veya rekabetçi
fiyatlandırma, mal veya hizmetin pazarlanabilirliğinde bir etki
yaratamayacaktır. Aynı zamanda, ürün performans açısından müşteri
beklentilerini karşılar veya aşarsa, iyi ya da hizmetin satışlarının hızla
ilerlemesi için iyi bir şans vardır. Ürün özellikleri, aynı zamanda, hedeflenen
müşterilerin bulunabileceği perakende satış noktalarında satış ya da hizmetin
verilmesinde önemli bir rol oynayacaktır.
Ürünün pazar karmasındaki diğer bir önemli yönü, malın veya
hizmetin kendisinin içerdiği yardımcı hizmetlerdir. Bu, ürünle ilgili bir
garanti veya satıştan sonra bir tür garantili müşteri hizmetleri ve desteği
şeklinde olabilir. Bu ek faydalar, ürünle birlikte kullanılan promosyon
stratejilerinin şekillendirilmesine yardımcı olmak ve daha iyi bir fiyat
sunmayı mümkün kılmak için uzun bir yol kat edebilir.
Ambalaj ayrıca ürünün pazarlama karmasındaki rolünü de
etkiler. Tipik olarak, ambalaj tüketicinin dikkatini çekecek şekilde çekici
olmalıdır. Aynı zamanda, ambalajın kullanımı kolay olması ve nispeten az
güçlükle açılabilmesi için kullanıcı dostu olmalıdır. Ambalaj, karışımın
tanıtım açısından da önemli olabilir, çünkü ambalajın dışı, ürünün ne için
kullanılabileceği ve depolama ve diğer önemli hususlar için öneriler hakkında
önemli bilgiler içerebilmektedir.
Ürünün
pazarlama karmasındaki rolü, tüm pazarlama çabasının merkezi konumundadır.
Ürün, müşterileri çekmek için doğru özelliklere ve işlevlere sahip olmadıkça,
cazip bir şekilde paketlenmekte ve satıştan sonra makul bir miktarda hizmet ile
işkur hibe desteğibirlikte gelmektedir,
ürünü doğru mağazalarda tanıtmak ve yerleştirmek için en iyi çabalar bile
Rekabetçi fiyatlar muhtemelen en iyi satışların artacağı anlamına gelecektir.
Sadece yüksek kaliteli bir ürüne sahip olunması ve ürüne kazandırılması ve
ürüne dahil edilmesiyle pazarlama karması gerçekten en iyi şekilde
çalışacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder