Ürün Planlaması Nedir?



Ürün planlaması, yeni ürünleri tanımlamak ve geliştirmek için kullanılan bir süreçtir. Planlamanın amacı, bir şirketin hangi ürün fikirlerine yatırım yapması gerektiğine dair karar vermektir. Şirketler, ürün planlamasına farklı perspektiflerden yaklaşabilirler. Planlama başlamadan önce bir sisteme sahip olmak, kosgeb sıfır faizli krediboşa zamandan kaçınmaya ve karar alma için bir çerçeve oluşturmaya yardımcı olduğu için önemlidir. Pazarlama ve kurumsal karar verme konusunda uzman olan danışmanlar, şirkete yönelik bir ürün planlama sisteminin geliştirilmesine katılabilirler.

Herhangi bir zamanda, bir şirketin dolaşımda olan yeni ürünler ve hizmetler için çok sayıda fikri olmalıdır. Bu fikirler müşterilerden, distribütörlerden, şirket içindeki kişilerden ve şirket tarafından yapılan araştırmalardan gelmektedir. Bu araştırma, anketleri, rakiplerle ilgili araştırmaları ve ortaya çıkan ihtiyaçları tespit etmek için pazar araştırmasını içerebilir. Bir şirket, zamana duyarlı ürün fikirleriyle hızlı bir şekilde hareket edebilmeli ve kötü fikirleri de parçalarına bırakmalıdır.

Ürün planlamasından sorumlu insanlar, bir şirketteki farklı departmanlardan gelebilir. Bu, birçok farklı perspektifin başlangıçtan dahil edilmesini sağlamak için tasarlanmıştır. Bir grup önerilen bir ürünü tanımlayabilir, satışa başlamak için neden değerli olacağını açıklayabilir ve geliştirme ve üretim ile ne tür maliyetlerin ilişkilendirileceğini açıklayabilir. Bireysel ürün planlama gruplarından gelen raporlar, daha fazla geliştirme için adayları tek tek değerlendirmek için değerlendirilebilir.

Bu süreç çok karmaşık hale gelebilir. Yöneticilerin kendi evcil hayvan ürünlerini, örneğin kendi önerileriyle ya da ürün planlamasına dahil olan kişilerin önerileriyle ilgili sorunları görmezden gelerek, kendileriyle ittikleri durumlar olabilir. Şirketler de gelişimleriyle çok yavaş olabilirler, bu da potansiyel yeni bir pazarda kaybolur. Ayrıca çok hızlı hareket edebilirler ve son derece zor bir ürünle sonuçlanabilirler. Hızla gelişen trendlerle ilişkili ürünlerin imalatında yer alan şirketler için hızlı ve verimli hareket edebilmeleri kritik önem taşır.

Ürün planlamasının önemli bir yönü, yeni bir ürünün geliştirilmesini terk etmenin veya geçici olarak durdurmanın gerekli olabileceğini kabul etmeyi gerektirir. Planlama sürecinin çeşitli aşamaları için yerinde kontrol listelerine sahip olmak, işkur hibe desteğişirketlerin ürünleri geliştirmede sürekli olarak gözden geçirmelerini sağlar. Bir ürün kısa düşerse, şirket daha fazla para kaybetmeden projenin durdurulması mümkündür. Her bir ürün teklifini gelişmeye ve pazara sunmaya kararlı şirketler, maliyetli arızalarla sonuçlanabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yasadışı İşletmelerin Farklı Türleri Nelerdir?

Yatırım Malları Nedir?

Yaratıcı Liderlik Nedir?