Ürün Planlaması Nedir?
Ürün planlaması, yeni ürünleri tanımlamak ve geliştirmek için
kullanılan bir süreçtir. Planlamanın amacı, bir şirketin hangi ürün fikirlerine
yatırım yapması gerektiğine dair karar vermektir. Şirketler, ürün planlamasına
farklı perspektiflerden yaklaşabilirler. Planlama başlamadan önce bir sisteme
sahip olmak, kosgeb sıfır faizli krediboşa
zamandan kaçınmaya ve karar alma için bir çerçeve oluşturmaya yardımcı olduğu
için önemlidir. Pazarlama ve kurumsal karar verme konusunda uzman olan
danışmanlar, şirkete yönelik bir ürün planlama sisteminin geliştirilmesine
katılabilirler.
Herhangi bir zamanda, bir şirketin dolaşımda olan yeni
ürünler ve hizmetler için çok sayıda fikri olmalıdır. Bu fikirler müşterilerden,
distribütörlerden, şirket içindeki kişilerden ve şirket tarafından yapılan
araştırmalardan gelmektedir. Bu araştırma, anketleri, rakiplerle ilgili
araştırmaları ve ortaya çıkan ihtiyaçları tespit etmek için pazar araştırmasını
içerebilir. Bir şirket, zamana duyarlı ürün fikirleriyle hızlı bir şekilde
hareket edebilmeli ve kötü fikirleri de parçalarına bırakmalıdır.
Ürün planlamasından sorumlu insanlar, bir şirketteki farklı
departmanlardan gelebilir. Bu, birçok farklı perspektifin başlangıçtan dahil
edilmesini sağlamak için tasarlanmıştır. Bir grup önerilen bir ürünü
tanımlayabilir, satışa başlamak için neden değerli olacağını açıklayabilir ve
geliştirme ve üretim ile ne tür maliyetlerin ilişkilendirileceğini
açıklayabilir. Bireysel ürün planlama gruplarından gelen raporlar, daha fazla
geliştirme için adayları tek tek değerlendirmek için değerlendirilebilir.
Bu süreç çok karmaşık hale gelebilir. Yöneticilerin kendi
evcil hayvan ürünlerini, örneğin kendi önerileriyle ya da ürün planlamasına dahil
olan kişilerin önerileriyle ilgili sorunları görmezden gelerek, kendileriyle
ittikleri durumlar olabilir. Şirketler de gelişimleriyle çok yavaş olabilirler,
bu da potansiyel yeni bir pazarda kaybolur. Ayrıca çok hızlı hareket
edebilirler ve son derece zor bir ürünle sonuçlanabilirler. Hızla gelişen
trendlerle ilişkili ürünlerin imalatında yer alan şirketler için hızlı ve
verimli hareket edebilmeleri kritik önem taşır.
Ürün
planlamasının önemli bir yönü, yeni bir ürünün geliştirilmesini terk etmenin
veya geçici olarak durdurmanın gerekli olabileceğini kabul etmeyi gerektirir.
Planlama sürecinin çeşitli aşamaları için yerinde kontrol listelerine sahip
olmak, işkur hibe desteğişirketlerin ürünleri
geliştirmede sürekli olarak gözden geçirmelerini sağlar. Bir ürün kısa düşerse,
şirket daha fazla para kaybetmeden projenin durdurulması mümkündür. Her bir
ürün teklifini gelişmeye ve pazara sunmaya kararlı şirketler, maliyetli
arızalarla sonuçlanabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder