Ürün Yaşam Döngüsü Teorisi Nedir?
Ürün yaşam döngüsü teorisi, satış için bir ürünün oluşturulması ve
kurulması ile organik yaşam döngülerinin basitleştirilmiş bir görünümü
arasındaki bir benzeşimi kullanır. Canlılar için yaşam döngüsü en az dört temel
kaba aşamada görülebilir: doğum, büyüme, olgunluk ve ölümle sonuçlanan nihai
düşüş. Basit bir analoji, kosgeb sıfır faizli kredibu döngüyü, bir ürünün piyasaya
sürdüğü aşamalar için model olarak kullanır: Giriş, büyüme, olgunluk ve sonra
piyasadan çekilmeye geri dönüş. Ek aşamalar, ürün yaşam döngüsü teorisine,
olgunluk dönemleri ve düşüş dönemleri arasındaki “doygunluk” gibi eklenebilir.
Ürün yaşam döngüsü teorisinde kullanılan temel model oldukça
basittir ve doğumla başlayan organik yaşamın gelişimine dayanır. Doğumdan sonra
bir yaşam formu gelişir ve gelişir, genellikle olgunlaşmaya doğru ilerlemek
için çeşitli şekillerde yaşlanma ve değişim. Belli bir yaşta olgunluğa ulaşılır
ve hayat formu esas olarak zirveler olur, bazen bu seviyeyi bir platoda tutar;
Bu dönem bazı canlılar için kısa olabilir. Olgunluk, yaşlanmaya karşı
kaçınılmaz bir düşüşe yol açar ve sonuçta yaşam formunun ölümü ile sonuçlanır.
Ürün yaşam döngüsü teorisi, çok benzer bir paterni takip
eder, ancak müşteriler için geliştirilmiş ve satışa sunulan bir ürüne veya
ürüne atıfta bulunur. Bir ürünün doğumu genellikle tanıtımı olarak adlandırılır
ve bu, ilk olarak potansiyel kullanıcılara veya müşterilere gösterildiğinde
başlar. Bir ürünün büyümesi o zaman, müşteriler onu satın almaya başladıkça ve
satışlar artmaya başladıkça artar. Bu, gelirin arttırılmasının bir temeli
olmasa da, düzenli olarak artan bir gelir zamanıdır.
Belirli bir noktada, ürün yaşam döngüsü teorisine göre, bu
büyüme bir zirveye ulaşır ve ürün olgunlaşmaya başlar. Bu, satışların maksimize
edildiği aşamadır ve ürün, gelir ve kullanıcı tabanı açısından etkin bir üst
limite ulaşmıştır. Bir noktada, ürün, faiz kaybına veya rakip bir ürüne bağlı
olarak satışlar düştüğü için düşüşe geçiyor. Sonuç olarak, bu ürün artık kârlı
veya istenen olarak kabul edilmediğinden ve satışlar sona erdiğinde, bu durum
geri çekilmeyle sona ermektedir.
Bir
analistin görüşlerine bağlı olarak ürün yaşam döngüsü teorisine ek adımlar
eklenebilir. Örneğin, “Doygunluk”, bir ürün olgunluğa ulaştıktan sonra, işkur hibe desteğiancak düşüşe geçmeden
önce bir süre olarak kabul edilir. Bu, esas olarak, piyasa, ürünle doygun hale
geldikçe, vadeyi uzatan satışlarda bir platoyu temsil eder.
Yorumlar
Yorum Gönder