Ürün Yaşam Döngüsü Teorisi Nedir?



Ürün yaşam döngüsü teorisi, satış için bir ürünün oluşturulması ve kurulması ile organik yaşam döngülerinin basitleştirilmiş bir görünümü arasındaki bir benzeşimi kullanır. Canlılar için yaşam döngüsü en az dört temel kaba aşamada görülebilir: doğum, büyüme, olgunluk ve ölümle sonuçlanan nihai düşüş. Basit bir analoji, kosgeb sıfır faizli kredibu döngüyü, bir ürünün piyasaya sürdüğü aşamalar için model olarak kullanır: Giriş, büyüme, olgunluk ve sonra piyasadan çekilmeye geri dönüş. Ek aşamalar, ürün yaşam döngüsü teorisine, olgunluk dönemleri ve düşüş dönemleri arasındaki “doygunluk” gibi eklenebilir.

Ürün yaşam döngüsü teorisinde kullanılan temel model oldukça basittir ve doğumla başlayan organik yaşamın gelişimine dayanır. Doğumdan sonra bir yaşam formu gelişir ve gelişir, genellikle olgunlaşmaya doğru ilerlemek için çeşitli şekillerde yaşlanma ve değişim. Belli bir yaşta olgunluğa ulaşılır ve hayat formu esas olarak zirveler olur, bazen bu seviyeyi bir platoda tutar; Bu dönem bazı canlılar için kısa olabilir. Olgunluk, yaşlanmaya karşı kaçınılmaz bir düşüşe yol açar ve sonuçta yaşam formunun ölümü ile sonuçlanır.

Ürün yaşam döngüsü teorisi, çok benzer bir paterni takip eder, ancak müşteriler için geliştirilmiş ve satışa sunulan bir ürüne veya ürüne atıfta bulunur. Bir ürünün doğumu genellikle tanıtımı olarak adlandırılır ve bu, ilk olarak potansiyel kullanıcılara veya müşterilere gösterildiğinde başlar. Bir ürünün büyümesi o zaman, müşteriler onu satın almaya başladıkça ve satışlar artmaya başladıkça artar. Bu, gelirin arttırılmasının bir temeli olmasa da, düzenli olarak artan bir gelir zamanıdır.

Belirli bir noktada, ürün yaşam döngüsü teorisine göre, bu büyüme bir zirveye ulaşır ve ürün olgunlaşmaya başlar. Bu, satışların maksimize edildiği aşamadır ve ürün, gelir ve kullanıcı tabanı açısından etkin bir üst limite ulaşmıştır. Bir noktada, ürün, faiz kaybına veya rakip bir ürüne bağlı olarak satışlar düştüğü için düşüşe geçiyor. Sonuç olarak, bu ürün artık kârlı veya istenen olarak kabul edilmediğinden ve satışlar sona erdiğinde, bu durum geri çekilmeyle sona ermektedir.

Bir analistin görüşlerine bağlı olarak ürün yaşam döngüsü teorisine ek adımlar eklenebilir. Örneğin, “Doygunluk”, bir ürün olgunluğa ulaştıktan sonra, işkur hibe desteğiancak düşüşe geçmeden önce bir süre olarak kabul edilir. Bu, esas olarak, piyasa, ürünle doygun hale geldikçe, vadeyi uzatan satışlarda bir platoyu temsil eder.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yasadışı İşletmelerin Farklı Türleri Nelerdir?

Yatırım Malları Nedir?

Yaratıcı Liderlik Nedir?