Veritabanı Pazarlaması Nedir?



Veri tabanı pazarlaması, mesajı belirli bir müşteri grubuna uyarlamak için şirket veritabanlarında yer alan müşteri bilgilerini kullanan bir doğrudan pazarlama şeklidir. Şirketler, müşterileri veya bazı durumlarda, kosgeb sıfır faizli kredi potansiyel müşterileri için belirli bir müşteri türüne ilgi duyabilecek ürünler veya hizmetler hakkında bilgi kullanır. Şirketin müşteri veritabanında yer alan bilgiler, isim ve adres gibi temel bilgileri ve hane geliri, yaş, ırk ve benzeri gibi demografik bilgileri içerebilir. Ayrıca müşterinin geçmişte şirketten satın aldığı ürünleri de içerecektir.

Çoğu şirket müşterileri hakkında bilgi toplar ve veri ambarlarında saklar. Veri ambarları, sadece bu müşteri bilgilerini içeren ve çeşitli kriterlere göre sıralanmasına izin veren bilgisayar dosyalarıdır. Bir veri ambarında yer alan bilgiler çeşitli şekillerde bölümlere ayrılabilir, bu da belirli müşterileri hedeflemeye çalıştıklarında şirketleri değerli kılar. Veri ambarlarına bazen veritabanı depoları denir.

Bu bilgileri sıralayarak ve müşteri tabanını bölümlere ayırarak bir şirket müşteri ilişkileri yönetimi uyguluyor. Bazı şirketler, müşteri ilişki yönetiminin etkinliğini, bir müşterinin ömür boyu değerini hesaplayarak ölçmeye çalışacaktır. Ömür boyu değer, belirli bir müşterinin, kendi ömrü boyunca şirkete getireceği işin bugünkü değerinin tahmini. Müşteri ilişkileri yönetimi ve ömür boyu değer analizi kullanan şirketler genellikle uzun vadede müşterileri korumak için üstün müşteri hizmeti sunmaya odaklanmaktadır.

Veritabanı pazarlamasının oluşturduğu pazarlama iletişimi, genellikle müşteri demografisine dayalı olarak büyük miktarlarda dağıtılmaktadır. Bu nedenle, e-posta iletişimleri durumunda bazen doğrudan posta veya istenmeyen posta durumunda, önemsiz posta olarak anılırlar. Bu tür iletişim türleri tipik olarak tüketiciden gelen bir yanıtı aradıklarından, doğrudan yanıt iletişimi olarak da anılırlar.

Veri tabanı pazarlaması, tüketicilere, tüketiciden pazara ya da B2C pazarlaması olarak bilinen ve iş dünyası ya da B2B pazarlaması olarak bilinen diğer işletmelere pazarlanan işletmeler tarafından kullanılan işletmeler tarafından kullanılmaktadır. işkur hibe desteği
İşletmeyle ilgili bilgiler genellikle tüketicilerle ilgili bilgilerden daha kolay temin edilebildiğinden, B2B pazarlamasında yer alan şirketler genellikle B2C şirketlerinden daha büyük veri ambarlarına sahip olacaktır. Bu nedenle, veritabanı pazarlaması bazen B2B alanında daha etkili olarak algılanmaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yasadışı İşletmelerin Farklı Türleri Nelerdir?

Yatırım Malları Nedir?

Yaratıcı Liderlik Nedir?