Veritabanı Pazarlaması Nedir?
Veri tabanı pazarlaması, mesajı belirli bir müşteri grubuna uyarlamak
için şirket veritabanlarında yer alan müşteri bilgilerini kullanan bir doğrudan
pazarlama şeklidir. Şirketler, müşterileri veya bazı durumlarda, kosgeb sıfır faizli kredi potansiyel müşterileri için belirli
bir müşteri türüne ilgi duyabilecek ürünler veya hizmetler hakkında bilgi
kullanır. Şirketin müşteri veritabanında yer alan bilgiler, isim ve adres gibi
temel bilgileri ve hane geliri, yaş, ırk ve benzeri gibi demografik bilgileri
içerebilir. Ayrıca müşterinin geçmişte şirketten satın aldığı ürünleri de
içerecektir.
Çoğu şirket müşterileri hakkında bilgi toplar ve veri
ambarlarında saklar. Veri ambarları, sadece bu müşteri bilgilerini içeren ve
çeşitli kriterlere göre sıralanmasına izin veren bilgisayar dosyalarıdır. Bir
veri ambarında yer alan bilgiler çeşitli şekillerde bölümlere ayrılabilir, bu
da belirli müşterileri hedeflemeye çalıştıklarında şirketleri değerli kılar.
Veri ambarlarına bazen veritabanı depoları denir.
Bu bilgileri sıralayarak ve müşteri tabanını bölümlere
ayırarak bir şirket müşteri ilişkileri yönetimi uyguluyor. Bazı şirketler,
müşteri ilişki yönetiminin etkinliğini, bir müşterinin ömür boyu değerini
hesaplayarak ölçmeye çalışacaktır. Ömür boyu değer, belirli bir müşterinin,
kendi ömrü boyunca şirkete getireceği işin bugünkü değerinin tahmini. Müşteri
ilişkileri yönetimi ve ömür boyu değer analizi kullanan şirketler genellikle
uzun vadede müşterileri korumak için üstün müşteri hizmeti sunmaya
odaklanmaktadır.
Veritabanı pazarlamasının oluşturduğu pazarlama iletişimi,
genellikle müşteri demografisine dayalı olarak büyük miktarlarda
dağıtılmaktadır. Bu nedenle, e-posta iletişimleri durumunda bazen doğrudan
posta veya istenmeyen posta durumunda, önemsiz posta olarak anılırlar. Bu tür
iletişim türleri tipik olarak tüketiciden gelen bir yanıtı aradıklarından,
doğrudan yanıt iletişimi olarak da anılırlar.
Veri tabanı
pazarlaması, tüketicilere, tüketiciden pazara ya da B2C pazarlaması olarak
bilinen ve iş dünyası ya da B2B pazarlaması olarak bilinen diğer işletmelere
pazarlanan işletmeler tarafından kullanılan işletmeler tarafından
kullanılmaktadır. işkur hibe desteği
İşletmeyle ilgili bilgiler genellikle tüketicilerle ilgili
bilgilerden daha kolay temin edilebildiğinden, B2B pazarlamasında yer alan
şirketler genellikle B2C şirketlerinden daha büyük veri ambarlarına sahip olacaktır.
Bu nedenle, veritabanı pazarlaması bazen B2B alanında daha etkili olarak
algılanmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder