Viral Pazarlama nedir?



Viral pazarlama veya reklamcılık, geleneksel kampanyalardan ziyade başkalarına mesaj iletmek için bireylere dayanan bir pazarlama stratejisidir. Genellikle internette pazarlama anlamına gelir. Bu tarz pazarlamanın adı, mesajların "ana bilgisayarları" bir biyolojik virüs gibi hızla yayılmak için kullanma eğiliminden dolayıdır.

"Viral pazarlama" terimi ilk olarak, e-posta hizmeti Hotmail.com için bir pazarlama kampanyası tanımlamak için kullanıldığında öne çıkmıştır. Şirket başladığında, giden her mesaj Hotmail için bir reklam ve e-postanın altındaki web sitesine bir bağlantı içeriyordu. İnsanlar arkadaşlarını ve meslektaşlarını e-postaylakosgeb sıfır faizli kredi  gönderdiklerinde, aynı zamanda hizmetin reklamını yapıyorlardı. Alıcılar sadece bağlantıyı tıklayıp kendilerini imzalayabilirler ve yeni hesaplarından arkadaşlarını e-posta ile gönderdiklerinde, mesaj mevcut sosyal ağlarda yayıldı ve şirketten az bir çaba harcadı.

Bu örnek, viral pazarlamanın tüm önemli unsurlarını göstermektedir. Reklamverene olan maliyeti minimum düzeydedir. Bunun yerine, ürünü kullanan herkesi istemsiz bir sözcü yaparak mevcut kaynaklardan yararlanır. Bir e-posta göndermek gibi yaygın davranışları kullanır.

Viral pazarlama zaten mevcut olan iletişim ağlarını kullanır. Hotmail durumunda, bir arkadaştan ciro anlamına gelir. Hizmeti kullanan bir arkadaşından e-posta alan kişiler, ürünün işe yaradığını ve arkadaşlarının bunu kullandığını öğrendi. Ve en önemlisi, bu pazarlama stilleri, bir mesajı geleneksel üçüncü taraf reklam kampanyalarından daha hızlı ve daha fazla kişiye yayma yeteneği sunar.

Aynı temel prensipleri kullanan farklı viral pazarlama türleri vardır. Geçişli mesajlar, kullanıcıları e-postalar gibi alt kısımda veya esprili video kliplerde iletme talimatı gibi diğer kullanıcılarla birlikte göndermeye teşvik eder. Teşvik odaklı mesajlar, e-posta adresleri sağlamak karşılığında ödüller sunar. Gizli viral reklam mesajları, mesajın yayılacağı umuduyla sıra dışı bir sayfada veya yanlış bir haberle iletilir. Dedikodu ya da vızıltı pazarlaması, işkur hibe desteğiinsanların bir şey hakkında tartışma yaratmalarını sağlamaya çalışır.

Viral pazarlama, istenmeyen e-postalar konusundaki endişelerden dolayı tüketiciler, gizlilik savunucuları ve pazarlama uzmanlarından eleştiri almıştır. Bununla birlikte, en iyi kampanyalar, olumsuz tepkilerden kaçınmak ve yüksek bir geçiş oranını sağlamak için viral pazarlama ilkelerini taktik olarak kullanır. Bu mesajı başkalarına iletecek alıcı sayısı. Soğuk algınlığı gibi, etkili viral reklamlar, insanları sosyal ağlarında bir mesajı istemeyerek iletmeye yönlendiriyor. Ağız kelime kavramını alır ve internetin sağladığı küresel iletişim ile geliştirir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yasadışı İşletmelerin Farklı Türleri Nelerdir?

Yapısal Değişim Nedir?

Yatırım Malları Nedir?