Viral Pazarlama nedir?
Viral pazarlama veya reklamcılık, geleneksel kampanyalardan
ziyade başkalarına mesaj iletmek için bireylere dayanan bir pazarlama
stratejisidir. Genellikle internette pazarlama anlamına gelir. Bu tarz
pazarlamanın adı, mesajların "ana bilgisayarları" bir biyolojik virüs
gibi hızla yayılmak için kullanma eğiliminden dolayıdır.
"Viral pazarlama" terimi ilk olarak, e-posta hizmeti
Hotmail.com için bir pazarlama kampanyası tanımlamak için kullanıldığında öne
çıkmıştır. Şirket başladığında, giden her mesaj Hotmail için bir reklam ve
e-postanın altındaki web sitesine bir bağlantı içeriyordu. İnsanlar
arkadaşlarını ve meslektaşlarını e-postaylakosgeb sıfır faizli kredi gönderdiklerinde, aynı zamanda hizmetin
reklamını yapıyorlardı. Alıcılar sadece bağlantıyı tıklayıp kendilerini
imzalayabilirler ve yeni hesaplarından arkadaşlarını e-posta ile
gönderdiklerinde, mesaj mevcut sosyal ağlarda yayıldı ve şirketten az bir çaba
harcadı.
Bu örnek, viral pazarlamanın tüm önemli unsurlarını
göstermektedir. Reklamverene olan maliyeti minimum düzeydedir. Bunun yerine,
ürünü kullanan herkesi istemsiz bir sözcü yaparak mevcut kaynaklardan
yararlanır. Bir e-posta göndermek gibi yaygın davranışları kullanır.
Viral pazarlama zaten mevcut olan iletişim ağlarını
kullanır. Hotmail durumunda, bir arkadaştan ciro anlamına gelir. Hizmeti
kullanan bir arkadaşından e-posta alan kişiler, ürünün işe yaradığını ve
arkadaşlarının bunu kullandığını öğrendi. Ve en önemlisi, bu pazarlama
stilleri, bir mesajı geleneksel üçüncü taraf reklam kampanyalarından daha hızlı
ve daha fazla kişiye yayma yeteneği sunar.
Aynı temel
prensipleri kullanan farklı viral pazarlama türleri vardır. Geçişli mesajlar,
kullanıcıları e-postalar gibi alt kısımda veya esprili video kliplerde iletme
talimatı gibi diğer kullanıcılarla birlikte göndermeye teşvik eder. Teşvik
odaklı mesajlar, e-posta adresleri sağlamak karşılığında ödüller sunar. Gizli
viral reklam mesajları, mesajın yayılacağı umuduyla sıra dışı bir sayfada veya
yanlış bir haberle iletilir. Dedikodu ya da vızıltı pazarlaması, işkur hibe desteğiinsanların bir şey
hakkında tartışma yaratmalarını sağlamaya çalışır.
Viral pazarlama, istenmeyen e-postalar konusundaki
endişelerden dolayı tüketiciler, gizlilik savunucuları ve pazarlama
uzmanlarından eleştiri almıştır. Bununla birlikte, en iyi kampanyalar, olumsuz
tepkilerden kaçınmak ve yüksek bir geçiş oranını sağlamak için viral pazarlama
ilkelerini taktik olarak kullanır. Bu mesajı başkalarına iletecek alıcı sayısı.
Soğuk algınlığı gibi, etkili viral reklamlar, insanları sosyal ağlarında bir
mesajı istemeyerek iletmeye yönlendiriyor. Ağız kelime kavramını alır ve internetin
sağladığı küresel iletişim ile geliştirir.
Yorumlar
Yorum Gönder