Yalın Sağlık Nedir?
Yalın sağlık hizmeti, yalın üretim prensiplerinin sağlık hizmeti
sunumuna uygulanmasıdır. Herhangi bir yalın operasyonun amacı iki yönlüdür:
gereksiz faaliyetlere harcanan zamanın azaltılması ve malların üretiminde ya da
kosgeb sıfır faizli kredi hizmet sunumunda kusurların
azaltılması. Yalın sağlık hizmeti, katma değer ve katma değer yaratmayan
faaliyetler ve prosedürler arasında değer yaratmayanları ortadan kaldırmak
amacıyla ayrım yapar.
Yağsız sağlık hizmetlerine değer katan bir faaliyet örneği,
yaralı bir kişiye yaşamı sürdürebilen bakım sağlamaktır. Bu örnek, uygun yerde
olmayan cerrahi malzemeleri arayan 15 dakika harcayan bir hemşire ile
karşılaştırılabilir. Bu, katma değeri olmayan bir aktivitedir, çünkü sarf
malzemesi aramak için harcanan zaman, hasta bakımına hiçbir değer katar. Yalın
üretimde, kalite kontrol önlemleri yoluyla üretimde kusurları önlemek için
güçlü çabalar sarf edilmektedir. Bu ilkenin sağlık hizmetlerinde uygulanması,
mortalite oranlarının düşürülmesi ve hastalara istenmeyen yaralanmaların ortaya
çıkmasının azaltılmasında kritik öneme sahiptir.
Yalın ilkeleri sağlık hizmetleri ortamına uygularken önemli
farklılıklar vardır. Hasta veya yaralı hastalara sahip bir hastane, sıkı bir
üretim takviminde çalışan sorunsuz çalışan bir fabrikadan çok farklı bir
çalışma ortamıdır. Bir fabrikada, atıkları azaltmayı ve verimliliği artırmayı
amaçlayan prosedürlere talimat vermek ve uyum sağlamak için nispeten basit bir
görevdir.
Bir sağlık ortamında, çalışanlar bir hastanın ihtiyaçlarını
öngörmek için eğitilmiş olsa bile, tıbbi durumlar bir takvim veya programa
bakılmaksızın ortaya çıkabilir. Sağlık çalışanlarının da hastalara şefkatli ve
özenli olmaları ve insan sağlığını sağlık hizmetlerine sunmaları
beklenmektedir. Bu nedenle az sayıda hasta, hasta bakım ortamına uygulanan
yalın üretim prensiplerini sıkı bir şekilde uygulamak isteyecektir. Yalın
sağlık hizmetlerinde amaç, prosedürlerdevaryansı azaltmakta ve gereksiz
faaliyetleri ortadan kaldırmakla birlikte merhameti korumaktır.
Bu hedef, sağlık hizmeti sağlayıcılarının iç ve birincil
süreçler arasındaki farkı anlamalarına yardımcı olmak ve daha sonra personelin,
atıkların ortadan kaldırılmasına yönelik bir gözle iç süreçlere bakması için
eğitim verilmesi yoluyla gerçekleştirilir. Örneğin, bir iç süreç bir depolama
alanının organize edildiği yoldur. Öte yandan, birincil bir süreç, acı çeken
bir hastanın yatak başı bakımı olabilir.
Depolama
alanı, geçmişte hasta bakımıyla doğrudan ilişkili bir amaca hizmet etmiş
olabilir, ancak zamanla, sıklıkla kullanılmayan mobilya veya aletler işkur hibe desteğiiçin bir catchall
haline gelmiştir. Bir hastanenin bu odalardan azı varsa, yalın bir operasyon
üzerindeki genel etki asgari düzeyde olabilir. Bununla birlikte, bu gibi birçok
alan varsa, etki önemli olabilir. Bu tür bir atığın daha büyük bir ölçekte
ortaya çıkması durumunda, hastane yönetim kurulu, hastalara bakım yapılması
için yeterli alan olmadığının algılanması nedeniyle, tesisin altyapısını
genişletmek için gerekli parayı harcamayı onaylayabilir. Yoksul bir sağlık
hizmeti stratejisi, ilk olarak boşa harcanan alanın geri kazanılmasını bekler
ve böylece önemli bir sermaye harcaması kaydeder.
Yorumlar
Yorum Gönder