Yeni Ürün Geliştirme Stratejisinin Farklı Türleri Nelerdir?
Yeni ürün geliştirme stratejisi, işletmeler tarafından yeni ürünleri
kavramsallaştırmak ve geliştirmek için bir araç olarak kullanılan bir araçtır.
Yeni bir ürün geliştirme stratejisinin ilerlemesi genellikle piyasada
belirlenen bir ihtiyacın karşılanmasıyla veya bir iş stratejisi biçimi ile
uyumludur. Yenilikçi girdi, kosgeb sıfır faizli krediuyumlu pazar araştırması ve yeni
ürünün uyumlaştırılması gibi belirli faktörleri, şirketin genel pazarlama ve
finansal hedefleri ile kullanır. Yeni ürün geliştirme stratejisinin türleri
arasında pazar analizi, tüketici tercihleri, şirketin uzmanlıkları ve pazarlama
ve üretim ekibinin üyelerinin potansiyel ürünlerle ilgili fikirler ortaya
koyabileceği oturumların amaca yönelik tutulması gibi ekonomik ilkelerin
uygulanması yer alıyor.
Yeni ürün geliştirme stratejisinin özelliklerinden biri de,
bu ürünlerin piyasada yararlılıklarını ne zaman geride bıraktıklarını ortaya
çıkarmak amacıyla piyasadaki ürünleri izleyen ürün yaşam döngüsü kavramının bir
parçası olmasıdır. Bu bilgi önemlidir çünkü yeni bir ürün geliştirme stratejisi
için bir temel oluşturabilir. Örneğin, mutfak ekipmanı üreten bir şirket
pazarda yeni bir karıştırıcıya sahipse, blender için talep düşmeye başlayana
kadar, piyasaya sürüldükten sonra blenderin ilerleyişini izleyecektir.
Blender'ın tüketicilere yararlılık açısından bir düşüş durumuna ulaştığını
öğrendiğinde, bunu, talepteki düşüşün nedeni olarak göstergelere dayanarak yeni
bir karıştırıcı geliştirmek için bir temel olarak kullanacaktır.
Yeni ürün
geliştirme stratejisi vermenin bir diğer yolu, tüketicilerin belirli bir ürünle
ilgili mevcut tatlarını ya da tercihlerini keşfetmeyi amaçlayan müşteri
anketleri yürütmektir. Bu bilgi, yeni bir ürünün geliştirilmesi için
harmanlanacak ve bir sıçrama tahtası olarak kullanılacaktır. Bu durumda şirket,
tüketicilerin çoğunluğunun, yeni ürünlerin formüle edilmesinde bu tercih edilen
tercihleri hedeflediğini ve hedef aldığını tam olarak bilir. Ayrıca, işkur hibe desteğiyeni ürün geliştirme
stratejisinin bir türü, bir ürün geliştirme ekibinin üyelerinin yeni ürünler
için farklı fikirler bulabilecekleri bir tür beyin fırtınası seanslarına sahip
olacakları toplantılar yapmaktır. Bu tarz bir yöntem, farklı bireylerin farklı
bakış açılarına dayanan girdilerinden dolayı oldukça yararlı olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder