Yeni Ürün Geliştirme Stratejisinin Farklı Türleri Nelerdir?



Yeni ürün geliştirme stratejisi, işletmeler tarafından yeni ürünleri kavramsallaştırmak ve geliştirmek için bir araç olarak kullanılan bir araçtır. Yeni bir ürün geliştirme stratejisinin ilerlemesi genellikle piyasada belirlenen bir ihtiyacın karşılanmasıyla veya bir iş stratejisi biçimi ile uyumludur. Yenilikçi girdi, kosgeb sıfır faizli krediuyumlu pazar araştırması ve yeni ürünün uyumlaştırılması gibi belirli faktörleri, şirketin genel pazarlama ve finansal hedefleri ile kullanır. Yeni ürün geliştirme stratejisinin türleri arasında pazar analizi, tüketici tercihleri, şirketin uzmanlıkları ve pazarlama ve üretim ekibinin üyelerinin potansiyel ürünlerle ilgili fikirler ortaya koyabileceği oturumların amaca yönelik tutulması gibi ekonomik ilkelerin uygulanması yer alıyor.

Yeni ürün geliştirme stratejisinin özelliklerinden biri de, bu ürünlerin piyasada yararlılıklarını ne zaman geride bıraktıklarını ortaya çıkarmak amacıyla piyasadaki ürünleri izleyen ürün yaşam döngüsü kavramının bir parçası olmasıdır. Bu bilgi önemlidir çünkü yeni bir ürün geliştirme stratejisi için bir temel oluşturabilir. Örneğin, mutfak ekipmanı üreten bir şirket pazarda yeni bir karıştırıcıya sahipse, blender için talep düşmeye başlayana kadar, piyasaya sürüldükten sonra blenderin ilerleyişini izleyecektir. Blender'ın tüketicilere yararlılık açısından bir düşüş durumuna ulaştığını öğrendiğinde, bunu, talepteki düşüşün nedeni olarak göstergelere dayanarak yeni bir karıştırıcı geliştirmek için bir temel olarak kullanacaktır.

Yeni ürün geliştirme stratejisi vermenin bir diğer yolu, tüketicilerin belirli bir ürünle ilgili mevcut tatlarını ya da tercihlerini keşfetmeyi amaçlayan müşteri anketleri yürütmektir. Bu bilgi, yeni bir ürünün geliştirilmesi için harmanlanacak ve bir sıçrama tahtası olarak kullanılacaktır. Bu durumda şirket, tüketicilerin çoğunluğunun, yeni ürünlerin formüle edilmesinde bu tercih edilen tercihleri ​​hedeflediğini ve hedef aldığını tam olarak bilir. Ayrıca, işkur hibe desteğiyeni ürün geliştirme stratejisinin bir türü, bir ürün geliştirme ekibinin üyelerinin yeni ürünler için farklı fikirler bulabilecekleri bir tür beyin fırtınası seanslarına sahip olacakları toplantılar yapmaktır. Bu tarz bir yöntem, farklı bireylerin farklı bakış açılarına dayanan girdilerinden dolayı oldukça yararlı olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yasadışı İşletmelerin Farklı Türleri Nelerdir?

Yapısal Değişim Nedir?

Yatırım Malları Nedir?