Yeni Ürün Geliştirmenin Önemi Nedir?
Yeni ürün geliştirmenin önemi, bir işletmenin hayatta kalabilmesi için
yeni ürünlerin geliştirilmesinin gerekliliğinin bir sonucudur. Başka bir
deyişle, yeni ürün geliştirme, bir işletmenin rekabetçi kalmasını ve aynı
zamanda böyle bir işin uzun ömürlülüğüne bağlıdır. Yeni ürünlerin
geliştirilmesinin önemini fark etmeyen herhangi bir iş, kosgeb sıfır faizli krediişin yenilik ve değişimle ilgili
olduğu gerçeğinin bir sonucu olarak çok uzun sürmeyecek, bu da işletmelerin
ilgili kalmaları için bu değişikliklere uyum sağlamasını kesinlikle gerekli
kılmaktadır. Yeni ürün geliştirme, halihazırda piyasada bulunmayan tamamen yeni
bir ürün yelpazesi ile ilgili yeni bir fikrin kavramsallaştırılmasına yönelik
olabilir ya da halihazırda piyasada bulunabilecek ürünlerin yükseltilmesine
yönelik olabilir. Durum ne olursa olsun, yeni ürünlerin geliştirilmesi
şirketler tarafından iş stratejilerinin uygulanmasının önemli bir parçasıdır.
Fiziksel
kitaplardan e-kitaplara geçiş alanında yeni ürün geliştirmenin öneminin bir
örneği görülmektedir. Yeni ürün geliştirmenin önemini fark etmediklerinden
dolayı itibarlarını ve hatta tüm şirketlerini fiziksel kitap satışı üzerine
inşa eden bazı şirketler hızla katlandı. Bu şirketler, piyasanın diğer
alanlarındaki değişikliklere ayak uydurmamışlardı. Bu, teknolojideki
yeniliklerin insanların kitap satın almak yerine bir cihaza kitap yüklemesini daha
kolay hale getirdi. Yeni ürün geliştirmeyi benimseyen diğer şirketler bu
değişimi beklediler ve müşterilerin sadece kendi web sitelerinden kitap
indirmelerini mümkün kılmakla kalmadı, aynı zamanda bu indirmeyi kendi kişisel
elektronik okuyucularıyla bütünleştirerek, işkur hibe desteğitam bir paket haline
getirdi. Yeni ürün geliştirmenin öneminin anlaşılması, bu teknolojiyi sürekli
yenilikleri ve müşterilerin beğenileri veya tercihleri karşısında bile bu tür
şirketleri ilgilendirmiştir.
Yeni ürün geliştirmenin öneminin bir başka örneği de, bazı
şirketlerin her zaman yeni ürünlerde lider olmaları nedeniyle kendilerini pazar
liderleri olarak kurmayı başardıkları akıllı telefonlar alanındadır. Bu tür firmalar
periyodik olarak yeni ürünler üretmekte, pazardaki ürünleri ürün yaşam
döngüsünün sonuna gelindiklerinde sert bir şekilde ölçülmektedir. Yıpranmış
ürünleri yenileriyle değiştirerek müşterilerinin ilgisini sürdürmeyi ve ürün ve
şirketlerini uygun hale getirmeyi başarırlar.
Yorumlar
Yorum Gönder