Yerleşim ödenekleri nedir?
Yerleştirme ödenekleri, tedarikçilerinin distribütörlerinden bir tür
tercihli muamele için ödeme yaptığı ücretleri ifade eder. Tedarikçilerin
ürünlerinde göz seviyesinde raf yerleştirme veya yenilerini tanıtma fırsatı
gibi bir para yatırma ödeneği almaktan alabilecekleri birtakım faydalar vardır.
Bu uygulama market endüstrisinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu ücretlere
duyulan ihtiyaç, bir mağazanın kosgeb sıfır faizli krediraflarının stoklanması ve yeni
ürünlerin yerine geçemeyen ürünlerin değiştirilmesiyle ilgili riskler ve
maliyetler tarafından desteklenir.
Tüketiciler, distribütörlerin çeşitli tedarikçilerden
mağazalarına ürün satın almaları konusundaki alışkanlıklarına en çok aşina olma
eğilimindedir. Birçoğu, plançık ödeneklerinin, tedarikçilerin dağıtıcılara bir
tür harekete geçmeleri için ödeme yaptığı bir uygulamadan söz ettiğinin
farkında değildir. Bu uygulamanın yaygınlığı büyük ölçüde değişmektedir. Bazı
distribütörler, belirli tedarikçilerin bu ödemeleri yapmasını isteyebilir veya
belirli ürünler için bu ücretleri talep edebilir. Diğer durumlarda,
tedarikçiler yeni bir ürüne yatırım yapmak için bir mağazayı motive etmek, bir
ürünü raflara en iyi şekilde yerleştirmek veya bir dağıtıcıyı bir ürünü kendi
stokundan düşürmemek için motive etmek için planlı ödeme ödenekleri
sunabilirler.
Yiv açma ödeneği için ödenen miktar da değişir. Sektör
genelinde alınan kararlar yerine, ücretler genellikle duruma göre belirlenir.
Farklı tedarikçiler farklı ücretler alabilir ve bir tedarikçinin farklı ürünler
için farklı ücretlere tabi olması bile mümkündür.
Marketler,
konsinye ile çalışan diğer birçok perakende kuruluştan farklı şekilde faaliyet
gösterme eğilimindedir. Tam tersine, bakkal dükkanları büyük ölçüde daha büyük
riskler içerir, çünkü mağaza sahipleri mallarını doğrudan satın alırlar.
Satılmayan işkur hibe desteğiya
da önemli ölçüde indirimli olması gereken ürünler, market sahibi için
kayıplarla sonuçlanır. Yıllık ürün arızası oranları genellikle yüksektir ve bu
sektördeki kanalizasyon ödeneklerine olan ihtiyacı desteklemektedir.
Bu tahsisler mağazaların maliyetlerini karşılamasına izin
verir. Finansal kayıpları telafi etmeye yardımcı olmanın yanı sıra,
tedarikçiler tarafından ödenen ücretler, aynı zamanda, ekranların kurulması ve
satılmamış ürünlerin raflardan çıkarılması için işçilik uygulanması maliyetleri
gibi diğer harcama kategorilerini de kapsamaktadır. Bir ürünün elde edilmesi,
satılması veya değiştirilmesi ile ilgili diğer maliyetler arasında, depolama,
yeni öğeleri satıcı sistemlerine programlama ve yeni raf etiketleri üretme
bulunmaktadır.
Yerleşim ödeneklerinin adaleti konusunda tartışmalar var.
Genel olarak bu uygulamanın rekabete aykırı olduğu, çünkü büyük tedarikçilerin
bariz bir avantajı olduğu tartışılmaktadır. Bazı küçük tedarikçiler bu
ücretleri hiç ödemeyi göze alamazlar. Bu, ürünlerini belirli mağazalardan uzak
tutabilir veya raflardaki tercihli yerleşimi almasını engelleyebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder