Yerleşim ödenekleri nedir?



Yerleştirme ödenekleri, tedarikçilerinin distribütörlerinden bir tür tercihli muamele için ödeme yaptığı ücretleri ifade eder. Tedarikçilerin ürünlerinde göz seviyesinde raf yerleştirme veya yenilerini tanıtma fırsatı gibi bir para yatırma ödeneği almaktan alabilecekleri birtakım faydalar vardır. Bu uygulama market endüstrisinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu ücretlere duyulan ihtiyaç, bir mağazanın kosgeb sıfır faizli krediraflarının stoklanması ve yeni ürünlerin yerine geçemeyen ürünlerin değiştirilmesiyle ilgili riskler ve maliyetler tarafından desteklenir.

Tüketiciler, distribütörlerin çeşitli tedarikçilerden mağazalarına ürün satın almaları konusundaki alışkanlıklarına en çok aşina olma eğilimindedir. Birçoğu, plançık ödeneklerinin, tedarikçilerin dağıtıcılara bir tür harekete geçmeleri için ödeme yaptığı bir uygulamadan söz ettiğinin farkında değildir. Bu uygulamanın yaygınlığı büyük ölçüde değişmektedir. Bazı distribütörler, belirli tedarikçilerin bu ödemeleri yapmasını isteyebilir veya belirli ürünler için bu ücretleri talep edebilir. Diğer durumlarda, tedarikçiler yeni bir ürüne yatırım yapmak için bir mağazayı motive etmek, bir ürünü raflara en iyi şekilde yerleştirmek veya bir dağıtıcıyı bir ürünü kendi stokundan düşürmemek için motive etmek için planlı ödeme ödenekleri sunabilirler.

Yiv açma ödeneği için ödenen miktar da değişir. Sektör genelinde alınan kararlar yerine, ücretler genellikle duruma göre belirlenir. Farklı tedarikçiler farklı ücretler alabilir ve bir tedarikçinin farklı ürünler için farklı ücretlere tabi olması bile mümkündür.

Marketler, konsinye ile çalışan diğer birçok perakende kuruluştan farklı şekilde faaliyet gösterme eğilimindedir. Tam tersine, bakkal dükkanları büyük ölçüde daha büyük riskler içerir, çünkü mağaza sahipleri mallarını doğrudan satın alırlar. Satılmayan işkur hibe desteğiya da önemli ölçüde indirimli olması gereken ürünler, market sahibi için kayıplarla sonuçlanır. Yıllık ürün arızası oranları genellikle yüksektir ve bu sektördeki kanalizasyon ödeneklerine olan ihtiyacı desteklemektedir.

Bu tahsisler mağazaların maliyetlerini karşılamasına izin verir. Finansal kayıpları telafi etmeye yardımcı olmanın yanı sıra, tedarikçiler tarafından ödenen ücretler, aynı zamanda, ekranların kurulması ve satılmamış ürünlerin raflardan çıkarılması için işçilik uygulanması maliyetleri gibi diğer harcama kategorilerini de kapsamaktadır. Bir ürünün elde edilmesi, satılması veya değiştirilmesi ile ilgili diğer maliyetler arasında, depolama, yeni öğeleri satıcı sistemlerine programlama ve yeni raf etiketleri üretme bulunmaktadır.

Yerleşim ödeneklerinin adaleti konusunda tartışmalar var. Genel olarak bu uygulamanın rekabete aykırı olduğu, çünkü büyük tedarikçilerin bariz bir avantajı olduğu tartışılmaktadır. Bazı küçük tedarikçiler bu ücretleri hiç ödemeyi göze alamazlar. Bu, ürünlerini belirli mağazalardan uzak tutabilir veya raflardaki tercihli yerleşimi almasını engelleyebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yasadışı İşletmelerin Farklı Türleri Nelerdir?

Yapısal Değişim Nedir?

Yatırım Malları Nedir?